Zákony fotbabalové džungle - Novela 2012 je jiná knížka než "Zákony" z roku 1998

08.03.2012 11:26

Vznikl problém, který se dal trochu tušit. Koncem února vyšla ve vydavatelství BLINKR moje knížka "Zákony fotbalové džungle - Novela 2012". Jenže to není reedice knihy "Zákony fotbalové džungle", která vyšla v roce v roce 1998 v nakladatelství Eminent. Je fakt, že jsem autorem obou, ale letošní "Zákony..." jsou úplně jinou knihou, text je z 95% téměř kompletně přepracován, má jiný prolog, jiný epilog, jinou obálku, jiné číslo ISBN, jiný počet stránek, jiný formát, jiného vydavatele...

"Zákony..." z roku 1998, které tehdy pokřtil František Straka v restauraci U Pivrnce (Franta byl jedním z mála, kdo našel odvahu) jsou z dnešního pohledu nedokonalé, zaostalé, překonané. Potíž je v tom, že jsou stále na trhu už 14 let a stále se prodávají, jsou v nabídce knihkupectví, e-shopů (v malé míře i antikvariátů), a to nikoliv za sníženou výprodejní cenu! Naopak za stejnou či vyšší. Je to tedy dost matoucí... Co to znamená? Ani to nechci celé domýšlet, ale v principu  - buďto byly "Zákony..." z roku 1998 vytištěny v tak obrovském nákladu, že dodnes zbývají zásoby, nebo je někdo znovu a znovu tiskne proto, že se pořád prodávají. Tak jako tak by musely být "staré zákony" z roku 1998 českým bestsellerem poslednich 14 let. Nemůžu posloužit lepší informací, nikdy jsem  totiž neviděl vyúčtování a žádné prachy mi nechodí...

Zbývá mi pouze věřit, že knížka  "Zákony fotbalové džungle - Novela 2012" bude mít stejný osud. Takže prosím ctěné čtenářské publikum, aby si v případě zájmu kupovalo "Zákony..." z roku 2012. Jsou skutečně daleko lepší.

Díky

Felix Boom